
Produkty PRL: jak się narodził płyn Ludwik
Data publikacji: 2013-05-29Żródło: mambiznes.pl
Autor: Grzegorz Marynowicz
Skrót: W wywiadzie Mirosław Wilczyński - Prezes Zarządu spółki GRUPA INCO S.A. przedstawia historię najpopularniejszego płynu do zmywania marki Ludwik. Zanim trafił do sklepów w 1964r. w Polsce nie używano płynów do mycia naczyń, środek ten zastępowano min. piaskiem.
"Rozpoczęcie sprzedaży płynu Ludwik było odważnym przedsięwzięciem. Wcześniej na polskim rynku nie było tego typu produktów. Co więcej płyn zdobył popularność dzięki kampanii, która również była przełomowa jak na ówczesne czasy. Mowa o reklamach zawierających hasło „Ludwiku do rondla” - zmieniała ona podejście Polaków do sprzątania i prowadzenia domu, które wcześniej postrzegane były jako domena kobiet. Sam produkt jak i kampania zostały bardzo dobrze przyjęte." - mówi Mirosław Wilczyński, Prezes Zarządu Spółki GRUPA INCO S.A.
Marka Ludwik, kojarzona z poprzednim ustrojem, z sukcesem konkuruje z największymi zagranicznymi koncernami. Ludwik stale rozwija swoją ofertę. Oprócz płynów do mycia naczyń pod marką Ludwik produkowane są również: balsamy do mycia naczyń, mleczka czyszczące, tabletki do zmywarek i inne produkty potrzebne do utrzymania czystosci w domu.
Marka Ludwik, kojarzona z poprzednim ustrojem, z sukcesem konkuruje z największymi zagranicznymi koncernami. Ludwik stale rozwija swoją ofertę. Oprócz płynów do mycia naczyń pod marką Ludwik produkowane są również: balsamy do mycia naczyń, mleczka czyszczące, tabletki do zmywarek i inne produkty potrzebne do utrzymania czystosci w domu.